Monday 5 December 2011

Fight Or Flight ?

Kau pilih yang mana ? Hmm..

Mungkin orang yang boleh terima hakikat, kuat nak berdepan dengan masalah sendiri.
Wao, hebatnya -.-  I wish I could be one.

Aku ni pengecut. Duhh.. Tiap kali ada masalah, aku lari sebab aku rasa cara tu je boleh buat masalah selesai. Ramai yang kata tak, kalau buat macam tu lagi bertambah masalah. Entahlah. Pendapat masing masing. Ada masalah, aku cepat cepat buat benda lain, aku taknak ingat. Nak lupa dengan kadar segera okay. Tolonglah.

Sama jugaklah kalau tiba tiba terflashback benda yang lepas, benda yang aku tak suka. I would just leave it walaupun sakit hati yang teramat sangat. Oh, what to do..

Aku takrasa lari daripada masalah ni jalan yang senang ataupun boleh tambahkan lagi masalah kau. Konsep sama je cam kau nak lari sebab kena kejar anjing hitam yang lari cam sial punya cepat tu *ada pengalaman, seriously not cool -____________- * Penat, kau perlukan tenaga nak lari tu bhaii. Dengan pegang buku segala bagai.

Ya Allah, sabo jelah aku -.-  Mungkain ada yang berani nak lawan balik anjing tu, nak baling batu ke hape.




Tu ikut keselesaan masing masing. But I prefer running away from my problems. Masalah tu tak akan berlalu pergi dan tak akan bertambah. It’s like.. em.. taking a nap when you’re studying ? No. I would just go to sleep lah kalau tengah belajar kan. HAHAHA :D

Lama lama benda tu akan surut.. bila kau dah tenang. Then kau boleh senyum macam joker sebab waktu tu kau dah bersedia nak hadapi masalah tu. When I say running away from my problems, it’s not running away like.. forever and I’m definitely not fighting it back. Aku cakap mcm keling ke ? Padan muka. Tak payah faham pun.

Semua orang ada cara sendiri nak handle masalah kan. Either kau nak buat bangang and senyap, biarkan benda tu pergi or whatever. Ikut lah. Takde sape kesah. Seriously, ada ke orang nak kesah ? Awek kau pun taknak layan lah. Setakat nak amik hati je kalau dia menyibuk nak tanya.. Got that, losers ?


ps : ikut suka hatilah nak fight ke flight.. asal bahagia sudaaahh :)


No comments:

Post a Comment

Solat penuh harini ?