Saturday 10 December 2011

Bila Orang Cantik, Semua Jadi Cantik

Petang tadi aku baru je pergi kenduri kawin kakak kawan aku yang mana kakak dia kawan kakak aku, abang dia kawan abang aku, dia pulak kawan aku. Sebaya je semua :) Majlis je simple je. Tak serabut, ramai orang datang. Sampai cikgu tadika dia pun datang okay. Cool :D

Lepas dua tahun takjumpa kawan aku ni, jadi banyaklah benda yang nak diceritakan. Kitorang borak tak ingat dunia laa kan. Best :) Disebabkan aku ni rabun dan sangat malas nak pakai cermin mata -.- aku pun susah la nak nampak orang. Nak tengok pengantin pun susah. grr. Jadi aku datanglah dekat sikit kat kakak dia. Cantik. Memang cantik.

Jadi lepas makan dan berborak lagi, aku cakaplah :

'cantiknyaa baju kakak kau.. makeup dia pun cantik'

'mana boleh makeup tebal tebal, memang haram ah kan. mak aku takbagi'

'okay la tuu, biasa je tapi cantik'

'so segala renjis tu tak ada lah ?'

'takpun, tu lagilah mengarut'

10 minit lepas tu..

'baju kakak kau cantiklaaa'

'weh, kalau orang dah cantik tu, sume benda dia pakai nampak cantik. cuba kalau aku pakai baju tu, biasa je tapi bila dia pakai semua cakap cantik. kau bayangkan jelaa, kalau orang tu muka biasa biasa je.. pakai baju mewah mana pun still nampak biasa'

'oh ha'ah kan'


Benda ni buat aku terfikir kejap. Kau bayangkan jela ada dua orang manusia yang pakai baju yang sama, tinggi sama, kurus. Tapi sorang muka Angelina Jelly dan sorang lagi muka macam QueenTroll *mcm control pun ada jugak -.- So siapa lagi menawan ? Angelina Jelly or QueenTroll ? Siapa bilang gadis melayu tak menawan, tak menarik hati, tiada memikat ~ auuw ! HAHAHAHA :D

Well, apa pendapat korang. Betul kan ?


amboi, sakan kau posing ye kak ? :) 



ps : baju dia lawaaaaaaaa ! bak sini woi ! :D



5 comments:

  1. Gila panjang ah tangan diaaaaa --'

    ReplyDelete
  2. ni mesti kenduri kawen akak kimah

    ReplyDelete
  3. @MONSTERRR PANJANG YANG AWESOME :)
    @anon shhh, rahsia kita ajaaa :)

    ReplyDelete
  4. tangan panjang tulah byk kelebihan. nak ambik barang jatuh bawah katil pun senang nak capai..
    tangan hang pnjang ka?

    ReplyDelete
  5. @anon hahahaha. i like your style :) hey panjang apa ? :)

    ReplyDelete

Solat penuh harini ?