Saturday 6 August 2011

Siapa Aku yang Super Awesome ni ? :)

Cuti sem, balik :)


Aku ada parents yang baik, abang kembar tiga yang cool lah sangat named Jack Faryz, Benjamin Asyraf, Elle Fyzreen. Well, nama tak boleh blah kan ? Memang pun. Perasan orang putih selalunya mereka bertiga ni ! Aku pulak, anak perempuan tunggal dalam rumah tu, tapi, aku anak angkat je, ye, anak angkat. Nak jadikan cerita, aku memang tak ingat apa-apa pasal diri aku, siapa keluarga kandung aku dan sekian sekian. Mulanya macamni,




Where I came from, who am I ?
Parents + abang aku yang sekarang ni jumpa aku kat tepi pasu besar dengan sekor kucing sebelah aku *aku suka kucing* diorang semua tanya buat apa, siapa mak, mana pergi, kenapa kat sini. Tapi aku tak jawab, sebab aku tak ingat pape. Even sikit pun. Tak ingat. Sedih kan ? Disebabkan aku takboleh jawab satu pun soalan, mereka bawak aku balik rumah diorang and bagi macam macam. Belikan aku semua keperluan aku. 
Jaga aku macam anak sendiri. Lama kelamaan, im part of the family. Dari kecik sampai sekarang. Oh, korang fikir aku takcari family kandung aku ? Aku sentiasa mencari. Tak putus asa. Mama aku takde anak perempuan so dia nak sangat jaga aku sampai aku belajar dengan cemerlang sekarang . Alhamdulillah. Dia takut nak pulangkan aku dekat family aku tapi dia still tolong aku untuk cari.


Nama aku, Mynn Farysha. Siapa aku ? Aku pun tak tau. Mama aku cakap, waktu dia jumpa aku tu, aku ada pakai rantai. Berukir, alice. Pelikkan ? Maybe aku suka tengok alice in wonderland kut ? Hehe. Aku pun baru tau pasal rantai tu sebab mama aku pun terlupa pasal benda tu. Iyelah, kisah lama.




mencari lagi, tunggu saya ya..

Ibu mama mak ummi ayah papa abi or whoever you are out there ? Adakah awak mencari saya ? Perlukan saya ? Ataupun, memang dah lupa, atau sengaja tinggalkan saya ? Saya tunggu, saya cari, saya rindu, saya sayang.

Right now
Buat masa sekarang, aku nak fokus kat belajar dulu. Abang aku selalu bagi semangat supaya move on, jangan sedih. Kadang kadang aku tak faham pun apa dia cakap, macam keling -.- Sebab aku anak angkat, mestilah ada yang taksuka aku. Aku dapat kemewahan tapi aku tak pernah sekali pun mintak. Aku cuma terima walaupun berat hati. Ada lah family belah mama papa aku suka aku,baik gila dengan aku, ada jugak yang sindir aku, pulaukan aku *golongan minoriti sebab diorang ni jeles je pun tak lebih* tapi, alaaaa, benda biasa la. Aku tak heran sebab aku tau hidup aku macam mana. Aku bukan jenis yang suka meminta walaupun aku boleh dapat benda tu dengan teramat senang. Best kan ? :) Tapi aku bukan macam tu, aku baik *eceh, perasan*.

My not-so-hot brothers with fanclub
Haaa, ni lagi satu golongan dimana girls yang rasa mereka hot dan awesome tapi TAK se-awesome aku, tubuhkan fanclub. Fanclub untuk mereka yang ada hati dengan my-three-hot-bachelors-with-dompet-tebal. *boooo ! tahpape je diorang ni*. Geng ni memang anti aku gila gila coz dah tau status aku as anak angkat but aku rapat dengan abang aku, family abang aku *my current family* and sdara spapat. Mereka panggil aku bitch, whore whatever taksenonoh tu. Reason ? Jeles lagi. Losers. Ada satu hari, one of them datang rumah, nak stalk  Ben sebenarnya, aku tau tapi dia buat macam 'eh sengaja singgah ni auntie, nak melawat je tengok orang dalam rumah sihat ke tak'. Tak malu.So mama aku pun iyekan je cakap dia and buat pape yang patut, 'til aku turun bawah nak makan, lapa :)

'Hoi sundal, kau apahal ada kat sini lagi'

'Hah, kau cakap dengan aku ke dia ? *tunjuk kat my cat, Toby*'

'Kau ni bodoh ke apa, aku cakap kau'

'Oh yeke ? Entah. Kau tu, buat apa kat sini ?'

'Kau takpayah nak sibuk hal aku lah'

'Eleyh, nak stalk laa tu. Stalker' 

'Mulut kau tu jaga eh'*jelingan maut*

'Hah, pape jelah, orang gila'

'Apa kau cakap ?'

'Takde pape'

Wow, a friendly conversation in the morning. Cool.





No comments:

Post a Comment

Solat penuh harini ?