Friday 5 August 2011

Berkat siapa ?

Selamat petang ! :)


Satu hari ni, aku terlewat masuk kelas. Cikgu addmath dah sampai. Ingat kan dia nak marah tapi dia buat taktau je *fuhh, selamat* tapi aku pelik, ramai budak perempuan keliling cikgu tu sebab cikgu tu tengah bagi ceramah. Jadi aku join jelah sekali. 

Kawan aku, Miss R. Dia seorang yang agak sibuk, iyelah, orang penting :) muka dia tak gembira. Rupa rupanya tengah bercerita pasal seorang hamba Allah yang tak berapa nak berperwatakan seperti cikgu biasa. 

Kenapa ? Cikgu tu pelik dan ramai yang setuju dengan statement ni. Korang tau tak, cikgu ni pernah campak buku latihan AGAMA ISLAM yang kat dalam tu ada potongan ayat alquran, hadis, kalimah Allah.. etc.Well, aku terkejut lah. Kalau nak campak buku maths ke sejarah ke, aku tak kesah la lagi. Terkilan. Sebab cikgu tu campak buku tu ke lantai cuma 'hantar lambat'. Duhh -.- perlu ke ? Dia cakap kat kawan aku tu,Miss R. '*** takkan berjaya !' ... itu ini laa, tahpe benda entah. lepas tu kecoh satu bilik guru. Cikgu tu cerita cerita dekat semua orang. Aku tak faham motif dia. Bukannya nak kutuk eh ! tapi terkilan. Berkat tu bukan dia yang bagi pun. Apa ? ingat berkat ni datang dari manusia ? Manusia yang bagi ? Hidayah pun macamtu jugak? Mestilah TAK ! Kan kan ? ^^

Cikgu addmath aku tu suruh kawan aku chill, sebab berkat bukan cikgu tentukan. Allah yang bagi.  Kesian dia terganggu dengan kata keramat cikgu tu sampai takboleh nak belajar.

Motif aku bagitau ni : takde :) Eh, bukan.. emm, fikirlah sendiri.

No comments:

Post a Comment

Solat penuh harini ?