Monday 9 January 2012

Sains Kesihatan/Sains Bersekutu Tu Apa ?

Assalamualaikum peeps !


Waaahh, lama dah aku tak menaip ni ==' sebab aku malas ! Malas sangat. So, aku tengah dengar dengar lagu Mistletoe, Which is obviously kepunyaan pakwe kau si Justin Bieber. But I'm listening to Tanner Patrick's cover. Siapa dia ? Alaaaaa, yang handsome handsome tuuu :3 Cari lah kat YouTube. 


Tengah tengah aku dengar lagu ni sambil pandang muka dia handsome ni aku teringat ada sorang budak India yang aku jumpa kat tempat amik lesen tu *india tu sebaya ngn aku, awesome 18. Wow, tuanya ==' * Dia pulak duduk sebelah cina. Mula mula, diorang borak pasal spm. Btw, cina tu 17 this year. 



So, india tu tanya kat amoi yg pakai braces tu. Emm, macam macam lah dia tanya. aku tak ingat part mula tu *I'm eavesdropping yo ! :D* So india tu ada tanya mcm 'you sc stream ke ?' and the chinesse girl replied, 'yes. bio chem phy'. India tu tanya lagi, 'u like biology ?' *well, india tu tanya kat cina tu tp aku jawab YES, dalam hati jelaa. hihihi :D * and girl cina tu cakap 'no, i hate biology' *or something like that, i don't remember*


Indian girl tu tanya lg, 'u like which sub the most ?'. Amoi cakap 'physics okaylaah'. So, I was like, 'oh, why do you hate biology ? :( ' tp cakap dalam hati la. Well, I'm not that good in biology anyway but i love it sooooooo much and i don't know why ? WHY OH WHY do I love the sub so much yo ? Pelik.


Then, india tu tanya lagi,'you like justin bieber ?'. Amoi ' yessss'. And then aku macam dah tak interested in their conversation, aku buat taktahu jela tp diorang tengah cerita pasal lagu Mistletoe ni :) So aku teringat jeee :)



Okay sebebnarnya, aku nak tanya kat sape sape je kat luar sana yang tahu SAINS KESIHATAN TU APA ? AKU DAH GOOGLE AND BACA MACAM MACAM BUT I STILL DON'T GET IT =='' Sistem upu dia pelik, kenapa dia tak include perubatan kat pilihan bidang tu ? Adakah doktor kat Malaysia ni dah melaut sangat sampai dia tak offer dah ? Mengapakah ? Ada sesiapa nak tolong aku tak ? EXPLAIN ? Kenapa tak ada ? I'm confused maaannn. Nak pilih mana as first choise and yeah aku tahu yang kadang kadang bukan first choice yang kita mintak tu dapat. Hmmm.



So yeah, aku dah tanya ramai orang termasuk family aku sendiri tapi still, aku tak dapat jawapan yang dapat puaskan hati aku. I need help. Thank you.



ps : TOLONGLAH EXPLAIN ! :(




2 comments:

  1. i'm looking for the same thing :(

    ReplyDelete
  2. saya pun masih tertanya-tanya..dah dapat jawapannya tidak?

    ReplyDelete

Solat penuh harini ?