Friday 13 January 2012

Aurat Yang Dijaga

Assalamualaikum ! :D


Emm, lama jugak aku tak menulis ni. Dekat sini aku cuma nak bagitahu yang rumah Wardina dirompak. Korng kenal kan siapa dia ? Bila aku baca penulisan dia, aku tersentap. Iyalah, mana taknya. Cuba korang baca. Sampai suami dia sendiri pun time time tengah kena rompak tu dia jaga aurat isteri dia. Bayangkan la macam mana tu.. 


Jadi kat sini, aku harap korang baca apa yang dia tulis dan rakaman :)
 -> Trauma - Wardina Safiyyah.




Sedih tau aku baca lagi lagi part cincin dia tu. Siapa tak sedih kan ?

So, kat sini aku nak cakap.. jaga lah aurat tu walau ada kat mana pun. Yelah, aku tahu lah bukan senang. Even nak keluar rumah sidai baju pun kena pakai tudung kan. Ya, leceh tapi pilih sama ada nak leceh kat dunia ataupun kau nak rambut kau kena bakar first class kat neraka nanti ? Pilih  T.T


Aku pun selalu dengar perempuan yang cakap 'Buat apa pakai tudung kalau tak ikhlas ?' Senang cerita aku pun bukannya baik mana pun, aku pernah cakap yang aku ni jahat kan ? Tapi kalau ada yang cakap macam tu.. aku rasa macam.. entahlah. Aku selalu ingatkan diri aku, keterpaksaan membawa kepada keikhlasan and I'm right.  Bila kau buat benda yang terpaksa selalu. Lama lama benda tu dah lali dengan diri. 



Macam mula mula pakai tudung. Pakai lah jugak walaupun rimas. Lama lama dah terbiasa dan sentiasa ingat nak pakai tudung :D Sama jugak macam pakai tudung tapi pakai lengan pendek T.T Aku taktahulah nak cakap apa. Sebab aku pun tak baik kan. Tapi tak molek tau dak bila orang pandang and cakap 'Pakai tudung tapi lengan pendek'. 

Ya, memang hodoh. Sebab aku pernah dlam keadaan terpaksa pakai lengan pendek dan pakai tudung. Nak tahu tak aku rasa mcm tengah telanjang ? LIKE EEIIIUUUUUWWWWWWWWWW. MACAM MANA ORANG LAIN BOLEH BUAT RILEKS TAK RASA APA APA ?! Aku pun pelik. Sampaikan aku terpaksa masukkan tangan aku dalam baju, so nampak mcm zombie takde tangan :D




Entahlah, aku tak selesa. Lately ni pun, aku suka pakai baju lengan panjang yang kadang kadang lebih daripada tangan aku ! :D Aku rasa best pulak :P Tapi ada je baju lengan pendek, kena pakai inner tu lah kan. Hmm. Nanti lah. Beli baju baru T.T But its not like aku pakai sakai gila nak mampus kan. Pandai pandai aaa nak urus diri.

OH, SATU LAGI. Aku pun takberapa nak minat bila tengok gambar manusia kat Facebook. Bukan apa. aku takpernah nak kesah kalau korang nak ber-camwhore seorang diri dalam bilik ! HAHAHAHAHA. Aku tak kesah pun kau nak amik gambar muka kau dari angle atas ke 360 darjah ke. Takpe, aku memang tak kesah sebab muka kau bukan muka aku pun. Tapi yang tak menahannya bila aku nampak orang pakai tudung tapi dalam Facebook gatai gatai tangan nak upload gambar free hair.

Aku tahu lah kau cantik, putih, gebu, mantap, cantik, cantik.. Haaa, aku dah ulang cantik tu 3 kali dah. Tapi toksah le gatai miang letak gambar macam tu. Nampak pelik tahu tak. Kalau member tu, aku emmmm, doa jelaa. Tapi kalau sepupu aku tepek je kat muka dia. HAHAHAA :D Aku kan jahat :)

Well, apa apa pun. Aku tak benci sape sape pun especially to those non hijabi muslims, okay ? Peace :) Just nak bagi ingat walaupun cara yang salah :) Yeah, I know, nak tegur kena cara baik and bukan perli perli but.. I'll try not to do that often. INSYAALLAH :D 



ps : adlia, aku tgk dah buku Does My head look big *pasal hijab* and yeah, lain daripada buu Jamie / Jamilah yang aku cakap tu :)

buku ni pasal dekat rumah nama Jamilah, pakai tudung tapi dekat sekolah nama Jamie and free hair sebab kawan dia omputih :)

*aku takbaca lagi buku ni btw, sinopsis je

Baca lah buku Randa Abdel Fattah. Bagus untuk otak :D
Cari kat kedai buku MPH, Popular, Kinokuniya or whatever bookstore yang korang tahu.



No comments:

Post a Comment

Solat penuh harini ?