Thursday 22 March 2012

Thank You

Sejak aku dapat result, sedih sebab tak la teruk mana and tak la baik mana. Tapi bila fikir course yang aku nak amik dengan result, macam lain je aku tengok. Semalam serabut kepala otak aku. Semalam jugak, abang aku cakap dengan aku benda yang aku tak pernah ingat. Aku kan pentingkan diri sendiri..


awak ingat, ada orang yg lagi susah dari awak, nk ubah hidup keluarga dia tapi dia tak dapat result baik macam awak, ingat Allah nak uji awak, dia ada jalan lain nak bagi awak amik medic.


Abang aku ada cakap banyak lagi tapi tu je yang buat aku terfikir balik. Yeah, aku nak sangat Medic tapi Bio aku pun B+ apa cerita kan ? Hahaha, tapi takpelah. Mungkin ada rancangan lain yang boleh aku buat untuk tebus balik keputusan SPM aku, harapan makpak aku.

So yeah. Ayah aku pun ada cakap..


Bersyukur je dengan apa yang kamu dapat. Kamu dah buat yang terbaik tapi Allah nak bagi macamtu, kita redha. Ayah bersyukur je dengan result yang kamu dapat. Dapat teruk pun bagitahu je. Yang penting, course yang kamu nak amik tu bagus. Bila degree nanti orang tak tanya berapa A dah. Dia tanya amik course apa.






No comments:

Post a Comment

Solat penuh harini ?