Monday 12 March 2012

Please And Thank You





Haaa, sekarang aku duk masa lebih dengan 2nd Facebook aku sebab seronok and semua orang kecoh kecoh. Jadi, taklah bosan. Duk itu ini, trauma laa, isu panas semua. Hahah, best. So macam biasa, mestilah ada group kan ? Memandang kan tak ramai manusia muda remaja lagi comel macam aku *ada tapi golongan minoriti* dan aku pulak tak bekerjaya macam kawan aku yang lain. 


Dekat satu group ni tempat yang kebanyakan orang lepak, admin nya sudah keluar sebab tak tahan dengan isu copyright dan lain lain, semua berdebat, huru hara dan kotirang yang lain hanya mampu jadi silent reader dan meluahkan rasa seram dekat group lagi satu *closed group hanya yang dikenali sahaja, dalam 40+ orang je. Jadi aku yang selalu online ni kena lah tolong itu ini, edit sana sini, orang mintak tolong dan aku tak kesah nak tolong.







Tapi sangatlah tidak sopan bila dah minta tolong tapi tak cakap TERIMA KASIH atau seumpama dengannya. Diingatkan supaya orang ramai bila nak suruh orang lain tolong cakap TOLONG, lepastu bagi muka tu manis manis, kalau hang buat muka itik, memang aku hempuk muka hang dengan kamus. Lepas ada orang tolong cakap thanks ke apa apa je..






Please and thank you applies on almost everything you do, its not a must do if tak masuk neraka. But this is what we call Manners. So please ladies and gents, toksah ler nak berat mulut sombong sangat nak cakap benda simple ni. Orang lain akan rasa senang hati bila ada yang cakap terima kasih tau :) And don't forget to put on your ginormous smile on your face :D walaupun nampak menakutkan tapi lagi elok daripada kau buat muncung itik. Not cool okay ?



Ingat cool la muka macam tu bang ?




ps : So yeah, aku ada allergic sikit dengan orang yang tak berbudi bahasa, cakap caharem, aku pun tak baik jugak tapi tak la sampai nak takde budi bahasa kan ? Unless aku bergurau kasar ;)







No comments:

Post a Comment

Solat penuh harini ?