Friday 25 May 2012

Friday : Act Of Kindness

Hi y'all, like berapa kali je aku taip untuk bulan ni kan ? Hahaha, been very busy lately nak uruskan letters and else. Wow, english berterabur. Sekarang otak aku tengah beku, sakit gila ! Mungkin sebab tak menghadap buku lagi dah. So sad :( Aku tak tahu apa aku nak buat bila sambung nanti, I have ZERO in my head ! Takut tahu ! 


Nak daftar, semua benda kena ada, cukup and blabla, duit melayang pun banyak -.- and much thanks to my mom sebab banyak sangat dia dah tolong. Walaupun dia suka membebel bebel like all day long on the same thing sampai dah boleh hafal skrip dia, she helped me a lot ! Thanks ibuuuu :) and to my dad too sebab banyak buang duit . Beli cermin mata baru sebab yang lama hilang, dua hari kemuadian baru jumpa HAHAHAHAHAH. Takprlah, boleh jadi spare :p


So, aku tengah miskin dengan baju lengan panjng, blouse etc. My closet memag penuh dengan baju lengan pendek and whatever. Maka, I kena keluar duit. Lagi. Not cool. Everything is halfaway done, the only thing left is to pack my clothes and foood ! Surat semua dah settle dengan cop setem hasil bagai. Speaking of setem hasil. Here's a short story with a moral value.


Today, my mom and I dengan sorang akak kerani ni teman kitorang pergi pejabat pos beli setem. Since we're new here, memang jalan pun tak tahu apa lah kan ? Dah pergi beli setem, we went to the pejabat lembaga hasil apa entah tu. WE HAVE NO IDEA bila guard to suruh amik borang pds1 KUT, kalau tak silap. Then, cari contoh mcm mana nak isi. Tapi still tak faham ! HHAHAHAHA. Kebetulan there's this abang standing next to me. Baju oren.


He told me to write my name, add, sender, date, sign etc. And our number was 159. Abang tu punya 155. Habis aku isi borang, dia amik borang aku letak bawah borang dia. I was like 'WOI, APAHAL NI ?' but dalam hati jela ._. dia kata, takpe nanti pergi sekali. Waah, so nice ah ? Mak aku penat nak berdiri, dia nak duduk tapi suruh aku tunggu dengan abang tu takut dia bawak lari pulak. HAHAHAH.


A few mins later, my mom datang bawak nombor baru 145. Amik kau, terus kena panggil ! Takpayah tunggu kitorang pun pergi kaunter and cop blablabla. Siap ! Kitorang punya borang settle awal sbb dah bayar but abang tu belum lagi. Dia pergi kaunter sebelah. Thanks to him and the stranger who gave my mom that 145 :) Kejap je ! 


Motif of the story here, rezeki kitorang macam mencurah curah harini. Alhamdulillah, it's Friday ! :D Macam seronok sangat and my mom macam happy tak terkata ! Yeaaah :) Happy happy day eyhh.


----------------------------------------------------------------------


1- I really love random act of kindness from strangers. Damn, baru aku tahu kenapa aku macam lembap sekarang ._. my dad stopped subscribing to Reader's Digest ! Patut lah rasa pelik je !! Kalau tak, tiap tiap bulan aku koyakkan plastik dia :( 


2- Banyakkan solat sunat Dhuha, it really helps. Terbuka luas pintu rezeki tu tau. And the rezeki is not only in the form of $$ but this ! (the short story) like everything macam smooth je. Best yaww ! :D


3- I LOVE MY MOM AND MY DAD and I know you guys feel the same way too ! :) There's just too many to type bout this ! sampai taktahu nak taip mana dulu, hihihi.


4- Thanks for reading this, I love you too. Have a great day, may Allah bless you <3


           ----------------------------------------------------------------------


ps : good morning and night :)





2 comments:

Solat penuh harini ?