Saturday 29 October 2011

Waktu Kecik dulu.. Kau Macam Ni ?

Dulu, waktu aku kecik comel gebu comel comel dulu.. HAHAHHAHA :D
Aku pergi ke..

Kedai baju cina
Aku mula mula berjalan jalan cari baju. Alaaaa, tengok je puun, tak beli ! Aku baru berumur berapa entah tapi muda sangatlah. Iyalah tak pakai tudung lagi, pakai kasut berbunyi, seluar pun setengah aje. Hehe.

Ketika aku sedang berjalan. Aku ternampak macam tempat cina letak colok tu, dengan makanan. Ada tiga pinggan. Satu pinggan untuk oren, apam dengan apa entah lagi satu. Tak ingat. Aku ni merupakan seorang peminat apam yang tegar ! HAHAHAH.
So, aku pun dengan senang hati ambil satu biji apam berwarna pink dan makan ! Dah lah besar apam tu. Mantap ! MUAHAHAHAHAHA :D Seronok aku. Tapiii.. bila dah besar ni. Teringat balik. Rupanya makanan tu untuk nenek moyang diorang. Tapi apakan daya, nenek moyang diorang kekurangan satu apam :D

Bagi aku, takpelah. Mesti diorang ingat moyang diorang makan betul betul kan ? hihihi


macamni lah tapi taksama langsung ! tempat aku amik tu cam tokong kecik jeeee. takseram macam ni -_________-


Kedai makan
Aku ni memang suka makan. Makan makan makan ! Tak pernah bosan. Satu hari, aku pergi restoran untuk makan lah kan ? Dan adik beradik aku ternampak fridge yang ada banyak minumam sejuk yang tin air gas, jus or whatever.. Then, kitorang pun mintaklah kat bapak kitorang.

'Ayah, nak air tu !'

'Ah, air tu tak jual..'

Begitulah perbualan kitorang. Dah bapak jawab macam tu, percaya ajalah ! puihh =.=



Notatakdetangan : Waktu kecik semua nampak comel. Bila dah besar, semua macam mintak kaki  :P

No comments:

Post a Comment

Solat penuh harini ?